Thursday, December 10, 2009

bila dah mula bercakap dengan dinding....

my dear blog;

agak stress dengan kerja... kalau dulu ada je biro pengaduan yang setia dengar rungutan rungutan aku... cakap la pasal apa, dia akan dengar, response lepas tuh buat lawak sengal... walaupun aku call lewat malam, tapi itu dulu, beberapa tahun dulu, jadi tak perlula ungkit citer dulu... gile tak best...

seriously, dua tiga menjak ni aku rasa mcm tak larat... tgk surat2 komitmen minta di totalkan jumlah angka angka... itu tak kira yg bakal di tambah untuk tahun depan... haish... aku pernah berbual pasal tujuan berkerja dengan a friend of mine... kita kerja untuk bayar komitmen, kita kerja utk kurangkan jumlah angka yang kita perlu hadap setiap bulan... sampai bila?... puaskah dengan kerja kita sekarang? tentula tak puas... manusia itukan dilahirkan dengan rasa yang tak pernah puas... lepas satu satu yang di mahu... tapi seriously aku pernah terfikir utk migrate... cuma tak cukup guts aja... dulu, 2 tahun dulu hampir dapat, interview sampai 5 level, sampai ke level 5, entah mana silapnya kompeni tuh senyap jek... kalau tak dah di UK aku... mungkin aku buat tak sepenuh hati sebb fikirkan pasal org lain... haish... dah! jgn nak salahkan org...

2010? sudah dilevel manakah aku?... kerja? life? aku rasa dah sampai masa untuk rangka strategi baru... kena rombak semua benda... dah la baik tido melalut sampai ke pagi pon tak guna... esok ada 2 extraction, tak tau mcmana nak layan dengan system yang slow mcm siput, opis jek baru kaler purple bagai... tapi... haishhhhh... esok kena semangat berlebihan... bak kata biro pengaduan aku dulu "hadapi dengan senyuman"... aku tau, cliche kan? bosan...


*post*

2 comments:

Greenthump said...

I think i need a new resolution too....dah terlalu predictable life nie...

Agak...bosan dah....

Good luck next year to u...

Betik said...

lepak kat tasik lah piknik! jum!