Thursday, October 18, 2007

Ada apa dgn raya?

My dear blog;

Takde apa yang special... seperti tahun - tahun lepas sama aja pada aku... raya pertama aja lah aku keluar beraya , itupun ke rumah auntie - auntie aku ... dlm masa sehari mmg semua rumah aku adik beradik pergi... lepas tuh acara lepak di rumah aja lah... begitu juga hari raya kedua, ketiga, keempat.. sama aja aku still lepak di rumah... menunggu saudara mara aku dtg... seperti biasa sebagai anak tunggal perempuan aku la yang paling sibuk buat air oren, top up kuih raya, tukang menghidang, potong bahan bahan masakan... mmg tak cukup tangan... penat... serius penat... dan yang paling tak best raya tahun ni... majoriti auntie aku sibuk bertanya soalan maut "bile lagi?", "Tahun depan ek?"... soalan yang pendek tapi cukup bisa untuk aku dengar... aku tak pernah jawab soalan soalan tu... aku cuma senyum jek... atau pun menjeling benci... dan yang pasti aku takde jawapan untuk semua soalan di atas.. tak berani nak beri jawapan.. takut apa yang aku harapkan tak menjadi... so, senyap, senyum dan menjeling ajalah aku... kengkawan aku pun takde sorg pun datang beraya... dan aku pun tak ke satu rumah pun... almaklumla aku faham masing masing dah ada keluarga sendiri... herph.. bila fikirkan benda - benda nih sakit hati pun ada... bukan sakit hati diorg tak dtg... tapi sakit hati aku tak dapat rasa apa yang diorg rasa.. beraya rumah mertua, or acara - acara berkeluarga yang pasti nya meriah... "entah la..." itu aja yang aku boleh jawab bila turn mak aku pulak yang bertanya.. sampai aku ugut "kalau mak tanya lagi, orang tak nak balik Bp dah!"... itulah aku dan hari raya tahun nih... *post*

7 comments:

byemeansforever said...

bile lagi?,tahun depan ek?...
ueheuheuheuehe...alaa..takkan tego baju sedongdong je kot...tak pasan ke rambut baru ai...:kelipkelipmateselaju250km/j:

fara[the]bugbuster said...

heheheh aku sekeh ko kang... ai perasan tapi malas nak tego nanti you takbur... *menjeling tajam kiri dan kanan*

Yatt said...

Hehehe... Biasa la cik fara. Soalan maut semua org bujang dah melaluinya.

Besok bila dah kahwin. Depa akan tanya ni pulak...

1) "Ai! Berdua lagi ke? Bila nak bertiga?"

2) "Bila nak berisi ni?"

Lepas tu bila dah keluar sorang. Tanya ni pulak...

1) "Sian dia ni. Sorang2 takde kawan."

2) "Cepat la bagi adik. Dah patut dapat ni."

Hehehe... dan begitulah seterusnya...

Jorji said...

lain kali jawap je dah kawen..laki gi raya rumah mak+bapak dia..

gerenti takda soalan lagi.

fara[the]bugbuster said...

yatt: tula pasal kan

j: idea tu boleh digunakan utk raya next year hahaha... bile nak buat open house? jgn lupa jemput yek...

syik s. said...

bukan la nak kata apa...tapi mak aku pun dah ada wat soklan berbaur2 gitu...dulu aku gatai sgt skang aku plak nak ngelak2 sangat...career dulu kut?

fara[the]bugbuster said...

ye... carier dan harta utk kita survive perlu ada kalau apa apa hal berlaku nanti..